Varianta traseu 2 (ALBASTRU) SF 2008

Dezbatere Publica
Avatar utilizator
danutzu_1069
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 9:39 am
Localitate: Bucuresti
Status: Neconectat

Varianta traseu 2 (ALBASTRU) SF 2008

Mesajde danutzu_1069 » Sâm Noi 07, 2015 10:22 am

Discutii despre varianta 2 de traseu

Avatar utilizator
danutzu_1069
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 9:39 am
Localitate: Bucuresti
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 2 (ALBASTRU) SF 2008

Mesajde danutzu_1069 » Sâm Noi 07, 2015 10:53 am

Primele date despre aceasta varianta de traseu:
- Lungime totala: 121,577 km
- Tuneluri: 9
- Lungime tuneluri: 7385 m
- Poduri <100m: 88
- Poduri >100m: 49
- Lungime totala structuri: 31100 m
- Nr noduri: 8
- valoare estimata: 1,631,141,000 EUR
Ultima oară modificat Lun Noi 30, 2015 8:27 pm de către danutzu_1069, modificat 1 dată în total.

valentinagro
Mesaje: 5
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 6:01 pm
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 2 (ALBASTRU) SF 2008

Mesajde valentinagro » Sâm Noi 07, 2015 6:55 pm

Salut,

Inainte de toate doresc sa va spun criteriile mele de evaluare :
1. Lungimea - foarte importanta deoarece 1 km de lungime mai putin inseamna economie de minim 6.700 de barili (1 milion litri ) de combustibil pe an. Am estimat un traffic de 25.000 de autoturisme pe zi cu consum mediu de 10 litri / 100 km. Pe langa economia realizata de catre soferi , trebuie avut in vedere ca inflatia depinde de pretul tranportului produselor si ca Romania este dependenta de importul de petrol.
2. Numar redus de tuneluri si poduri mai lungi de 100 de metri. - Importante deoarece ele cresc costul de executie , timpul de executie , durata de deplasare (deoarece in tunel exista limitare de viteza 100 km / h ) precum si riscuri asociate constructiei ( alunecari de teren , etc ).
3 . Puncte de interes turistic ( Orasele Curtea de Arges , Ramnicu Valcea , statiunile Calimanesti - Caciulata , valea argesului ).

Parerea mea despre acest traseu :

1. Cel mai scurt traseu.
2 . Lucrare mai usor de realizat. Numar de poduri si tunele mai putine insa cu 10 % mai mult decat traseul Rosu.
3 . Leaga doar Orasul Curtea de Arges. Trece aproape de Transfagarasan si deci poate aduce un plus de dezvoltare turistica a zonei.

Concluzia un traseu bun! Trebuie insa completat cu o bretea catre Municipiul Ramnicu Valcea.

Cu stima,
Valentin P.

dany27
Mesaje: 1
Membru din: Mar Noi 10, 2015 12:06 am
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 2 (ALBASTRU) SF 2008

Mesajde dany27 » Mar Noi 10, 2015 12:31 am

Eu votez varianta de traseu 2 (albastru), iar daca nu varianta 1 (rosu).
Trebuie tinut cont de dificultatea si lungimea traseului, pante, rampe, tuneluri, viteza de trafic, costuri.
Sa nu uitam de Parcul National Cozia, statiunile Calimanesti-Caciulata, Valea Oltului care trebuie protejate, ocrotite.
Oricat de mare este dorinta noastra de a circula in viteza pe o autostrada cat mai scurta, sa nu uitam de siguranta, protectia mediului si a arealului.
Sper ca experientele anterioare in constructia de autostrazi sa nu fie uitate.
Astept cu nerabdare decizia finala si aplicarea ei cat mai grabnic posibil. Banii europeni pot fi investiti cu inteligenta.
Succes si drum intins!

Leo B
Mesaje: 2
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 3:07 pm
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 2 (ALBASTRU) SF 2008

Mesajde Leo B » Mie Noi 11, 2015 9:48 pm

Sustin traseul 2 (albastru ) . Cred ca este o optimizare a traseului rosu . Cu datele oferite aici , el exceleaza la nr total de km si are toate solutiile de pe locul II - ca si analiza comparative ! Apoi , traseul sau trece cel mai aproape de Curtea de Arges si Valcea - nici nu trebuie sa intre in orase ! Dar asta nu inseamna ca nu vor exista bretele de legatura cu aceste orase . O importanta deosebita mi se pare a avea nu neaparat constructia tunelelor cat intretinerea si functionarea lor - Tunelul in functionare reprezinta o scadere a vitezei de parcurgere a autostrazii si mai cu seama aduce riscuri - ce se ridica cu investitii mari ( supraveghere , banda urgenta , ventilatie).Tot importanta in utilizare mi se pare stabilitatea terenului - doar traseul 1 si 2 parcurg rapid zona de dealuri miscatoare deci se expune mai putin degradarilor . Zona Boita - Talmaciu de pe traseul 2 asigura pe langa o fluenta mai mare ( traseul nemaifiind curbat la poalele muntilor ) si o protectie contra depunerilor de zapada . Traseul adoptat in variant 2 din zona Caineni mi se pare iarasi bun - un tunel in zona montana asigura mai mare stabilitate decat zona de meandre din aceasta regiune . Cei care am circulat acolo , am vazut caderi de piatra de pe versanti si avalanse de zapada , deci.. Italia de nord si Serbia , abunda in astfel de constructii montane - ma refer la tuneluri insa au si alt nivel al investitiilor. Oricum ar fi , aceasta autostrada nu trebuie sa utilizeze ca legaturi cu principalele centre industriale din imediata apropiere a acestui traseu ( si ma refer in speta la Curtea de Arges si Valcea ) , actualele drumuri . Un exemplu ar fi , din Curtea de Arges sa intrii in autostrada ar trebui sa mergi tot pe strada Ramnicu Valcea , ceea ce ar fi dezastruos ( camioane blocate , 50km/h ).. O alta propunere ar fi alternarea traseului cu zone largite de portiuni drepte - a se vedea majoritatea drumurilor din Spania ... Sper sa vedem pe aceste autostrazi si un pic de civilizatie ( toalete a la M5 din Ungaria spre exemplu , popasuri ) ! Iarasi as sustine NEINTRAREA directa a drumurilor colaterale in autostrada ( iarasi solutia M5 este superba ) , ce impieteaza viteza autostrazii . Oricum , mi-e drag ca am ales in final arhitectura magarului - si nu o spun peiorativ ! Drumul de la Curtea de Arges prin Caineni spre Boita a fost asa numitul Drum al Oilor , pe aici transhumanta ( si de ce nu legendele) au luat nastere ! Drumuri bune , colegii !

costica
Mesaje: 8
Membru din: Lun Noi 16, 2015 1:19 am
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 2 (ALBASTRU) SF 2008

Mesajde costica » Lun Noi 16, 2015 1:52 am

Traseul autostrăzii Sibiu-Pitesti e ocupt pe jumatate din distanta de calea ferată până la Racovița. (Ce ar insemna ca autostrada sa meargă și după Racovița prin zona cea mai abruptă, ingusta și accidentată către Calimanesti, unde să ocolească și apele Oltului, și calea ferată, care pe deasupra mai are și ea tuneluri) Misiune imposibilă! Asta înseamnă o îngreunare foarte mare a construcției șoselei de mare viteză. Imaginati-va ce lucrare de artă trebuie acolo, cât timp le va lua constructorilor numai să proiecteze zona asta problematică, nu mai zic de construcția propriu zisa. Aici o să fie și mari probleme cu acordurile din partea CFR-ului, și deci o amânare a construcției la nesfârșit. Altfel dacă se urmează traseul roșu sau albastru și de la Racovița se iese de pe Valea Oltului, traseul autostrăzii scapa de calea ferată, și de o zonă strâmtă și mărginită feroce de apele Oltului. Nici nu va imaginați cat de greu e să construiești o autostradă pe un defileu strâmt, cu apa unui râu mare care sta permanent la picioarele tale, și pe deasupra și cu o cale ferată care urmează exact locul extrem de îngust pe unde vrei să construiesti! Ce drenaje, ce amenajări, ce eforturi trebuie făcute pentru a te putea desfășura în asemenea condiții. Nici nu vreau sa-mi imaginez. Deci variantele turcoaz și verde sunt excluse pentru ca ar însemna începutul sfârșitului autostrăzii Sibiu-Pitesti.

claub
Mesaje: 1
Membru din: Mie Noi 18, 2015 10:20 am
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 2 (ALBASTRU) SF 2008

Mesajde claub » Mie Noi 18, 2015 10:32 am

Varianta traseu albastru : Valeni - Curtea de Arges
In sustinerea mea sublinez falptul ca se va putea evita un traseu destul de aglomerat pe Valea Oltului, cu multe alunerari de teren. Va exista o varianta in cazul in care se intampla, destul de des, blocaje pe varianta Pitesti - Valcea - Sibiu (stabilitatea terenului este foarte afectata mai ales pe Pitesti - Ramnicu valcea). Este cea mai scurta varianta. Zona Curtea de Arges ofera un potential turistic urias pentru Romania, va face legatura usor cu Transfagarasanul. La toate acestea adaug avantajele din punct de vedere al costurilor si al impactului asupra mediului, afirmate mai jos de cei care sustin acest traseu.

robaia
Mesaje: 8
Membru din: Mar Dec 22, 2015 3:38 pm
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 2 (ALBASTRU) SF 2008

Mesajde robaia » Mar Dec 22, 2015 5:38 pm

DOMNII DE LA CNADNR, POATE NE RASPUNDETI SI NOUA LA NISTE INTREBARI:
CUM SE FACE CA PESTE NOAPTE, MINISTRUL TRANSPORTURILOR, DECLARA CASTIGATOARE VARIANTA TREI, CARE POTRIVIT SPUSELOR DUMNEALUI: (in urma unor consultari publice a fost stabilit traseul autostrazii, respectiv varianta trei din cele cinci propuse. O zona care nu atrage mari probleme sau orgolii, pentru ca tronsoanele de mijloc sunt peste munte, si nu hotaram daca mergem printr-o localitate sau alta, ci de fapt daca mergem pe o vale sau alta, deci nu au fost mari dispute pe aceasta tema.)
SERIOSSS.. CARE CONSULTARI PUBLICE, CARE VALE, CE SI CUM, DE UNDE SI PANA UNDE!!!!! PENTRU NOI CEI CARE AM FOST ATENTI SI AM URMARIT ACEST SUBIECT E CEVA HALUCINANT!!!
PAI SA O LUAM CU INCEPUTUL SI SA MERGEM PE FIRUL EVENIMENTELOR.
PANA ACUM DEZBATERI LEGATE DE TRASEUL AUROSTRAZII AU AVUT LOC LA VALCEA, ARGES SI SIBIU, ACESTEA FIIND SI JUDETELE TRAVERSATE DE AUTOSTRADA. IN AFARA DE CEI DIN VALCEA CARE PREFERA VARIANTA PATRU, PENTRU CA SE APROPIE CEL MAI MULT DE EI, CEI DIN ARGES AU ALES FARA REZERVE VARIANTA UNU. PENTRU SIBIU E IN MARE ACELASI TRASEU INDIFERENT DE VARIANTA.
CHIAR SI SPECIALISTII SI REPREZENTANTII CNADNR AU SPUS CA VARIANTA UNU ARE CELE MAI MULTE AVANTAJE, DE LUNGIME MICA, TUNELURI PUTINE, VITEZA MARE DE PROIECTARE E.T.C.
PE FORUMUL CNADNR DEASEMENEA VARIANTA NR. UNU E COTATA CEL MAI BINE LA VOT, SI CELE MAI MULTE ARGUMENTE LOGICE SUNT IN FAVOAREA ACESTEI VARIANTE.
SI STUDIUL DE FEZABILITATE ANTERIOR A ALES VARIANTA NR. UNU.
SI ATUNCI SE PUNE INTREBAREA DE UNDE SI PANA UNDE A REIESIT PESTE NOAPTE CA VARIANTA TREI E CATEGORIC CEA MAI BUNA SI E ACCEPTATA FARA PROBLEME DE TOATA LUMEA, CAND SE STIE DE TOATA LUMEA CA ACEST TRASEU PRESUPUNE TRANZITAREA CELEI MAI DIFICILE ZONE DIN DEFILEUL OLTULUI!? MAI MULT ACEASTA VARIANATA NU A FOST NICIDECUM FAVORITA SAU DORITA DE OAMENII PREZENTI LA DEZBATERI.
PLUS CA E O ZONA PROTEJATA SIT NATURA 2000.
PLUS CA "SALBA" DE TUNELURI DIN ACEST LOC PRESUPUNE INTARZIEREA FINALIZARII AUTOSTRAZII CU CEL PUTIN DOI ANI!
PLUS CA DIN CAUZA PANTELOR MARI DE INCLINATIE DINTRE CALIMANESTI SI VALENI, VITEZA AUTOSTRAZII TREBUIE LIMITATA LA 80KM/H, LUCRU PE CARE LA SPUS SPECIALISTUL CNADNR LA DEZBATERILE DE LA VALCEA SI AEGES. SI ACUM VINE BOMBA:
CONFORM UNUI ARTICOL DE PRESA "CAPITAL" TRASEUL AUTOSTRAZII SIBIU-PITESTI NU A FOST STABILIT, SI NU POATE FI STABILIT PANA IN PRIMAVARA-VARA, LUCRU CONFIRMAT DE CNADNR.
ACUM NE PUNEM INTREBAREA FIREASCA, DE CE DOMNUL DE LA TRENSPORTURI, ISI EXPRIMA PUBLIC OPTIUNEA PENTRU O VARIANTA, CAND TRASEUL SE STABILESTE INCA!?
LUCRUL ASTA NE FACE SA CREDEM CA DOMNUL MINISTRU SAU ALTCINEVA AU INTRERESE PENTRU A FI ALES UN ANUMIT TRASEU, TRECAND PESTE DATELE SPECIALISTILOR DIN TEREN CARE PANA ACUM, SI CHIAR SI LA VECHIUL SF, AU STABILIT CLAR CA VARIANTA NR 1, ESTE DE DEPARTE TRASEUL CEL MAI BUN BUN.
ASTEPTAM RASPUNS LA ACEATA SITUATIE NECLARA SI SUSPECTA...


Înapoi la “Autostrada Sibiu - Pitesti”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator