Chestionar

Dezbatere Publica

Ce varianta de traseu preferați?

Traseul 1 (ROSU)
576
54%
Traseul 2 (ALBASTRU)
16
2%
Traseul 3 (TURCOAZ)
2
0%
Traseul 4 (VERDE)
467
44%
Traseul 5 (VIOLET)
1
0%
 
Voturi totale: 1062

horatiu.cosma
Mesaje: 48
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 12:13 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde horatiu.cosma » Vin Dec 11, 2015 4:20 pm

De acord cu amandoi in mare parte. Cu ce nu sunt de acord:

1. E un forum de discutie, pe care exista un thread de vot. Asta nu inseamna ca fiecare are dreptul la un comentariu(exprimarea parerii in urma votului). Pe un forum se discuta lucruri, se prezinta argumente, contra-argumente, cu scopul de a ajunge mai informati si de a avea un anumit impact pozitiv in societate ca si comunitate.

“ Governments don’t want well informed, well educated people capable of critical thinking. That is against their interests.
They want obedient workers, people who are just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation. ”
— George Carlin

2. Nu postez ca sa ma bag in seama sau de a demonstra ca stiu mai multe decat altii. Am postat in mare parte pentru a-mi exprima punctul de vedere in situatia de fata, am postat contra-argumente pentru argumentele altor colegi de pe forum si am postat in general atunci cand am crezut de cuvinta. Nu am petrecut zeci de ore pe forum. Oricum, acest "exercitiu" de argumentatie si contra-argumentatie face bine la neuroni, prefer asta decat sa vizionez un film sau stirile(bine, prefer un sport, dar nu e tot timpul posibil).

Oricum, sunt tot mai multe persoane care au impresia ca suntem cativa care postam prea mult. Pe ideea ,,Când doi îţi spun că eşti beat, du-te şi te culcă”, nu o sa mai postez pe forum(o vreme :lol: ). O dupamasa placuta in continuare.

remus21
Mesaje: 1
Membru din: Vin Dec 11, 2015 4:17 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde remus21 » Vin Dec 11, 2015 4:21 pm

Da voi cei care sustineti varianta verde, de ce sunteti indignati cand cineva sustine varianta rosie. E dreptul fiecaruia sa sustina ce vrea si cat vrea, asa cum multe mesaje pro varianta verde, au parca aceeasi idee...leaga Rm Valcea si face legatura cu Oltenia..Tg Jiu...bla..bla..ca sa nu zic ca sunt scrise de acelasi autor!

nick
Mesaje: 10
Membru din: Mar Noi 10, 2015 12:13 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde nick » Vin Dec 11, 2015 5:34 pm

@horatiu.cosma
Trei remarci scurte ca sa ating si eu cifra zecilor de mesaje postate (1/4 din nr. de mesaje postate de tine), dupa care ma opresc:
1. Cuviinta cu doi i (cuviinta este un cuvant cu un sens prea mare in limba romana ca sa merite sa fie scris gresit); ai taxat prea multi oameni nevinovati (fara sa fie neaparat parte a "critical thinking"), ca sa nu-ti vina randul sa-ti scape tasta :!:
2. Well informed but not biased ;)
3. "Du-te si te culca" in masura in care consideri, dar ai grija ca "Somnul ratiunii naste monstri!".

http://soniaspatariu.ro/wp-content/uplo ... 05/006.jpg

motronea
Mesaje: 1
Membru din: Vin Dec 11, 2015 8:38 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde motronea » Vin Dec 11, 2015 8:40 pm

Optez pentru varianta rosie.

dr4qul4
Mesaje: 45
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 10:46 am
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde dr4qul4 » Vin Dec 11, 2015 8:52 pm


Avatar utilizator
danutzu_1069
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 9:39 am
Localitate: Bucuresti
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde danutzu_1069 » Vin Dec 11, 2015 8:59 pm

Am incercat sa ma abtin de la comentarii dar trbuie sa o spun.
@ didi-na, nume de Caragiale.... gandire idem.
Adica daca eu sunt din Bucuresti nu trebuie sa am o opinie in legatura cu traseul unei autostrazi????
Si daca imi exprim o opinie inseamna ca am vreun interes?

d.victor
Mesaje: 1
Membru din: Vin Dec 11, 2015 9:23 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde d.victor » Vin Dec 11, 2015 10:09 pm

Traseul pe care eu l-am ales este cel ROSU. Motivele sunt multe.
In primul rand, ca locuitor al zonei, vreau ca autostrada sa imi serveasca mie si intereselor mele, adica in mod special de a scoate TIR-urile din zona Valea Oltului- Ramnicu Valcea. Fiind valcean va pot spune ca traficul de mare tonaj are un impact enorm de mare, si bine inteles negativ, dar in primul rand constant, atat pentru orasul Ramnicu Valcea, cat si pentru zonele invecinate.
Un al doilea motiv important este faptul ca unul din cele mai importante parcuri naturale din Romania, Parcul National Cozia este protejat mai bine asa. Motivul ce imi sustine aceasta afirmatie este ca lucrarile din perimetrul parcului vor avea timpi mult mai redusi decat cele din varianta VERDE (celelate urmaresc acelasi traseu in zona rezervatie Cozia). Un al treilea motiv este faptul ca o autostrada corect construita reduce timpul si numarul masinilor din zonele periculoase, astfel prin alegerea traseului verde masinile de mare tonaj vor avea practic acelasi traseu, chiar daca pe o autostrada. Acest lucru implica faptul ca problemele raman in mare aceleasi, si ma refer la congestionarea rapida a drumului iarna, cand in zona este frecvent un strat de zapada de 30-40 de cm in zonele montane si deluroase, cu vanturi cu rafale de peste 50 de km/h in zonele fara paduri, etc.
A nu se intelege ca aceasta varianta este stralucita, pentru ca trece exact PRIN MIJLOCUL culuarului ce uneste zona cozia cu fagaras, o zona esentiala pentru animale, fiind un adevarat culuar de trecere. Sunt totusi constient ca nu prea are cum sa nu treaca atata timp cat trebuie sa strabata cumva de la Pitesti... In mod normal toata zona Perisani trebuie strabatuta prin tunel(e), lucru care in mod evident nu este indeplinit nici macar in cazurile optimiste prezentate aici.
In continuare un motiv in plus pentru alegerea acestui traseu este faptul ca dupa iesirea din Defileul Oltului musca cat mai putin din zona de protectie a rezrvatiei din M-tii Fagaras (in acest sens, cu tot respectul pentru inginerii care au gandit traseul albastru, ii rog sa isi DEA DEMISIA DE BUN SIMT, pentru ca este inuman, imoral sa propui pe bune o autostra care trece prin rezervatie, cand se poate evita pe partea cealalta a satului. Totusi nu ne chinuim 25 de ani sa tinem de rezarvatia respectiva cu dintii ca sa treaca o platforma de 25m de asfalt lunga de cateva sute bune de metri prin ea).
Alte avantaje in opinia mea sunt costurile relativ mai mici de intretinere fata de alte variante; scoaterea traficului din zonele cu caderi de stanci si grele d.p.d.v. geoloic; racordarea directa a Pitestiului de Sibiu; urmarirea traficului,diversificarea rutelor, o posibila conectare cu proiecte feroviare-mai precis repunerea in exploatarea a sectiei Valcea-Valcele.

Sugestii: ca iubitor al naturii as vrea sa vad mai multe tunele, sau macar un sens de mers pe afara si unul prin munte pentru a reduce cat mai mult impactul pe animale (in zona P.N. Cozia) (rasul si linxul sunt afectate de zgomotele de pe poteci mai umblate, dar apoi de o autostrada), racordul la DN 7 sa nu incurajeze traficul sa intre pe Valea Oltului, eventual chiar sa se impuna restrictii de tonaj in aceasta zona; sa se evite pe cat posibil construtia autostrazii pe piloni/viaducte/poduri pt ca 1) Oltul se umfla des siva cauza probleme constant 3-4 LUNI PE AN 2) va afecta ireparabil fauna din zona. O alta sugestie este sa se ia in calcul in paralel cu aceasta discutie o "autostrada" feroviara prin zona ce muta traficul greu pe calea feranta DEJA existenta.

Concluzie: oficialii care iau deciziile inlegatura cu acest subiect trebuie in primul rand felicitati pentru faptul ca se diferentiaza de restul oamenilor din administratie si incep sa gandeasca democratic, dar pana nu vor iesii absolut toate datele legate de stuudile de specialitate, problemele tehnice si posibilele lor solutii, discutia este un pic cam inutila. Astept sa vad abordari similare si pentru alte proiecte.

soimaru
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Dec 12, 2015 7:55 am
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde soimaru » Sâm Dec 12, 2015 8:20 am

Pe varianta verde in zona Daesti autostrada urca pe niste dealuri inalte si urate, cu pante mari de inclinatie (unele cu alunecari de teren) ceea ce face ca viteza autostrazii sa fie limitata la 80 km/h. Asta a spus-o clar reprezentantul CNADNR, la cele doua dezbateri de la Valcea si Arges. Scuzati-ma domnilor sustinatori ai traseului verde, dar la viteza asta eu nu o mai consider autostrada. Adica, Dacia si alti transportatori, au nevoie pana la urma, nu numai de realizarea cat mai rapida a acesteia, dar obligatoriu si de o viteza mare de deplasare pe autostrada de pana la 140 km/h, ca deaia facem autostrada si nu drum expres sau national. Si viteza aceaste se poate atinge pe varianta rosie, conform spuselor tot aceluiasi reprezentant CNADNR. Am vazut argumente ale celor pro varianta verde, ca acest traseu e cea mai joasa trecere a Carpatilor. Se pare ca numai pe Valea Oltului se intampla asta, ca in rest, trecerea din Valea Oltului spre Tigveni Arges, este una de altitudine mare (800m). Deci aleg fara rezerve traseul rosu, argumentele pro sunt mult mai multe.

folac daniel
Mesaje: 1
Membru din: Joi Dec 10, 2015 6:28 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde folac daniel » Sâm Dec 12, 2015 1:44 pm

Traseul VERDE, dar care trebuie optimizat. In actualul traseu, facut probabil dupa google, de unde rezulta si pretul foarte mare. Dimpotriva, pe culoarul ROSU lipsesc cateva amanunte: vezi portiunea Copaceni - Băiașu. Insa mi se pare ca lucrurile pot fi rezolvate foarte simplu pentru ambele parti, alegand traseul TURCOAZ, chiar daca este cu 6, 7 km mai lung. Diferenta de pret ar putea fi acoperita din Drumul Expres ce ar trebui construit intre Tugveni si Rm. Valcea, care ar costa mult peste cei 6, 7km de autostrada in plus.

teodor23
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Dec 12, 2015 5:29 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde teodor23 » Sâm Dec 12, 2015 5:42 pm

Si traseul Turcoaz, care din Calimanesti urca spre Berislavesti si mai apoi spre Suici are pante de inclinatie mari. In schimb Valea Baiasului (de pe traseul rosu) are un culoar lin de parcurs, pana in zona Poiana, unde este necesar un tunel de trecere spre Salatrucu. Apoi traseul urmeaza Valea Topologului, care iarasi are un traseu destul de lin. De ce oare traseul care iese de pe Valea Oltului in zona Racovita si merge pe Valea Baiasului spre Salatrucu si Valeni este ales inca de pe timpul lui Ceausescu!!! Nu cumva pentru ca este varianta cea mai corecta!!!


Înapoi la “Autostrada Sibiu - Pitesti”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator