Chestionar

Dezbatere Publica

Ce varianta de traseu preferați?

Traseul 1 (ROSU)
576
54%
Traseul 2 (ALBASTRU)
16
2%
Traseul 3 (TURCOAZ)
2
0%
Traseul 4 (VERDE)
467
44%
Traseul 5 (VIOLET)
1
0%
 
Voturi totale: 1062

Avatar utilizator
Administrator
Site Admin
Mesaje: 7
Membru din: Vin Noi 06, 2015 12:43 pm
Status: Neconectat

Chestionar

Mesajde Administrator » Dum Noi 08, 2015 1:48 am

După vot, va rugam sa motivați alegerea făcută.

Va mulțumim

Avatar utilizator
AlexAllex
Mesaje: 14
Membru din: Vin Noi 06, 2015 11:11 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde AlexAllex » Dum Noi 08, 2015 8:28 am

ROSU - mi se pare cea mai ok varianta dintre toate, albastru fiind urmatoarea varianta pe care as merge. In acelasi timp nu trebuie sa uitam de drumul de legatura intre Rm Valcea si A1, fie printr-un drum expres, fie prin modernizarea actualului DN73C, lucrare ce trebuie facuta CONCOMITENT cu constructia autostrazii.

CabanaCodrut
Mesaje: 2
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 6:33 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde CabanaCodrut » Dum Noi 08, 2015 9:35 am

VERDE - asigura o buna conectare atat pentru Rm. Valcea, Curtea de Arges, statiunea Calimanesti-Caciulata cat si o alternativa mai facila de deplasare spre sudul tarii din Valea Jiului si Tara Hategului prin intermediul DN7A.

cary
Mesaje: 1
Membru din: Dum Noi 08, 2015 10:52 am
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde cary » Dum Noi 08, 2015 11:11 am

in afara de fezabilitate(unde se exprima expertii in domeniu) sunt si trasee turistice pitoresti: Cetatea Poienari, Transfagarasan cu Balea lac, barajul Vidraru, cabane, celebra manastire a mesterului Manole, deci o excelenta reclama turistica pentru Romania si pentru zona Argesului. Eu sunt juma argeseana si juma sibiana, asa ca se intelege ca am bantuit aceasta zona destul:)

maelomaelo11
Mesaje: 3
Membru din: Dum Noi 08, 2015 11:07 am
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde maelomaelo11 » Dum Noi 08, 2015 11:25 am

Traseul 1 (roșu) prin Racovița, Perisani si Văleni este din start cel mai bun pentru ca ocolește o zonă accidentată și abruptă, plină de stâncă dinainte de Călimănești, care pe deasupra mai e mărginită și de Valea Oltului, unde sunt necesare multe tuneluri și viaducte scumpe. Alte probleme cu care se confrunta traseul prin defileul Oltului, sunt calea ferata, drumul national existent si liniile de inalta tensiune, care fac ca traseul sa fie unul extrem de dificil. În cadrul unui parc național, zona de protecție integrală, care se află în mijlocul parcului (adica exact pe unde trece traseul verde) are interzis la orice fel de construcție din partea omului. Drumul național și calea ferată care există acum, au fost construite înainte ca zona să fie inclusă în SIT NATURA 2000, iar statul roman are obligația să reduca pe cât posibil impactul acestora asupra mediului. În cazul de față, varianta roșie, ar scoate traficul greu din zonă și PARCUL NATIONAL COZIA ar respira aer mult mai curat, ar fi mai multă liniște și ar putea deveni cu adevărat o destinație turistica. Uniunea Europeană pune pe primul loc un parc național, și nu ia în calcul finanțarea traseului "verde" , mai ales când există o rută ocolitoare. Nimeni nu își închipuie ca autostrada va trece prin Defileul Oltului, mai ales când există o rută alternativă mult mai ușoară, dovadă ca si vechiul SF a ales aceeași rută. Deasemenea si comunistii în frunte cu Ceausescu, care erau vestiti pentru proiectele grandioase au ales acelasi traseu.Toată lumea era de acord ca autostrada să treacă prin Rm. Valcea dacă traseul verde nu întâmpina atâtea probleme. Printr-un parc național cu zonă de protecție integrală, este strict interzisă intervenția omului, sub orice formă de acțiune. Și dacă s-ar încerca forțarea tranzitării prin acest loc, s-ar face un mega tam tam, din partea organizațiilor de mediu, ca în cazul Roșia Montana, și ar duce la blocarea proiectului...posibil în stadiul de construcție. Costurile enorme pentru construcția unui km de tunel (45 milioane de euro) + întreținerea costisitoare (sisteme de supraveghere, ventilație, iluminare e.t.c)+viteză redusa + risc major de accidente grave, nu avantajeaza constructia atâtor tuneluri. Traseul verde, conform spuselor reprezentantului CNADNR de la dezbaterea de la Valcea, are pante mari de înclinație în zona Dăești, ceea ce face ca viteza autostrăzii să fie limitată la 80 km ( asta nu mai e autostradă la viteză asta) + plus alunecări de teren. Traseul prin Perișani, urmează Valea Băiașului (cu un tunel de trecere spre Valea Topologului) Trecere dintre cele două vai, fiind singura zonă cu pantă de înclinație mai mare. Și clima nu are diferențe majore prin Țara Lovistei, față de Valea Oltului, daca e să ningă și să înghețe, se poate întâmpla în ambele locuri, sau nu..în ultimii anii natura a fost blândă, și zăpadă a c-am lipsit cu desăvârșire prin ambele locații. Traseul verde invocat de cei din Rm Valcea, nu are nod în apropiere, pentru ca autostrada trece undeva sus pe dealuri în Dăești, și construirea unui nod rutier în zona, ar presupune și construcția unui nou pod peste Olt și calea ferată. Evident o lucrare complexă, mai greu de realizat decât o legătură Tigveni-Rm.Valcea. Investitorii, dacă e să vină, vin și la 25 km
ca nu e mult, și dacă e să nu vină, nu vin
nici daca autostrada trece prin buricul
târgului. Clujul e la 15 km de autostradă,
care e dincolo de Florești, și legătura se
face pe un DN aglomerat, și nimeni nu se
considera izolat, plus ca majoritate clujenilor
prefera să între pe autostradă la Turda, la o
distanță de 32 km. Autostrada reprezinta o investitie. Asadar,
traseul trebuie ales pe un singur criteriu:
eficienta, sau mai bine zis: raportul
beneficii/cost.
Intai se schiteaza mai multe variante de
traseu. Se calculeaza pentru fiecare costul
estimat, costul de deservire pentru toate
directiile (carburant consumat, timpi de
parcurs), impactul asupra mediului, costul
intretinerii si timpul necesar constructiei,
siguranta in trafic.
Daca vom compara variantele Rosu cu
Verde, cea ROSIE castiga la toate capitolele.
VERDE:
- cost mult mai mare (10 km de tunel in plus
si aproape 3 km)
- reduce costul de deservire doar pentru cei
din Rm Valcea-Calimanesti si il creste pentru
cei de pe directia principala de trafic (est-
vest), dar si de pe toate celelalte directii!!!
De fapt, datorita limitarilor de viteza din
tunele si a celor 3 km suplimentari, sa nu
reduca timpul nici pentru cei din Rm. Valcea
- impact dezastruos asupra mediului pentru
varianta verde (santiere ce vor dura ani in
zone protejate si mai apoi poluarea acelei
zone)
- cost de intretinere imens: cele 4 tunele
(suplimentare) de peste 1 km (2 chiar de
peste 2km) vor necesita camere video,
senzori de fum, hidranti automati, personal
24h/24, si vor consuma curent 365 de zile
pe an. Toate acestea costa, si nu doar cat
deszapezirea in cele 3 luni de iarna.
- timpul necesar construirii celor 10!!! km de
tunele suplimentare va fi de cativa ani, timp
pierdut care se traduce prin cost!
- SIguranta in trafic.... un tunel de 2800 m,
FARA banda suplimentara, este orice numai
sigur nu! Dar până la urma nu înțeleg frustrarea celor din zona Brezoi, Călimănești, Rm Valcea. Brezoiul e la o aruncătură de băț de Cornet, unde este un nod, Călimăneștiul la fel. Râmnicu Valcea o să aibă nod la Tigveni, plus ca la nodul de la Cornet se va ajunge foarte ușor după mutarea traficului pe autostradă. Conform unui reprezentant CNADNR,
prezent la dezbaterea de la Valcea,
construcția tunelurilor suplimentare de pe
Valea Oltului, va întârzia finalizarea
autostrăzii cu cel puțin doi ani, pentru ca nu
se poate realiza decât un metru liniar de
tunel pe zi. În condițiile astea, am putea
spune ca există riscul de a pierde cea mai
mare companie din Sud-Estul Europei, doar
pentru a face moftul celor din Rm.Valcea, de
a avea autostradă chiar prin ogradă. Stiati ca traseul Curtea de Arges-Perisani-Caineni (varianta rosie) este cel mai vechi drum care lega Transilvania de Tara Romaneasca taind Carpatii? Oare de ce ?
Ultima oară modificat Dum Dec 13, 2015 7:35 am de către maelomaelo11, modificat de 14 ori în total.

horatiu.cosma
Mesaje: 48
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 12:13 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde horatiu.cosma » Dum Noi 08, 2015 11:48 am

Am votat traseul rosu fiindca: minimizeaza intersectia cu zonele protejate, cele cu risc geologic ridicat, cu zone locuite unde ar fi necesare demolari de constructii, minimizeaza distanta parcursa in defileul Olt-ului, unde trebuie construit doar pe dealurile din jur, cu solutii dificile si scumpe. Ofera un acces rapid spre C. de Arges si Transfagarasan. De asemenea, cred ca o solutie durabila pe acest traseu are un pret mai scazut decat solutiile echivalente de pe celelalte trasee. Cu posibile modificari punctuale a acestei variante, o consider cea mai avantajoasa, si impreuna cu cea albastra, singurele care au sanse de a fi finalizate pana in 2020.

fuscobal
Mesaje: 3
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 5:45 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde fuscobal » Dum Noi 08, 2015 12:56 pm

Votez traseul ROSU pentru cost de executie scazut (lungimea minima de tuneluri), viteza cea mai buna de executie, ocolire zone protejate unde sigur ar fi probleme mari cu avizele de mediu, acces usor catre CdA si Transfagarasan, acopera rezonabil Ramnicu Valcea si statiunile prin conexiuni rapide (chiar NU as duce autostrada lipita de statiuni)

ultrasbz
Mesaje: 2
Membru din: Dum Noi 08, 2015 2:54 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde ultrasbz » Dum Noi 08, 2015 3:02 pm

Am votat ROSU. Motivele sunt destul de evidente si au fost deja enumerate mai sus.

Ramnicu Valcea ar trebui conectata la aceasta autostrada printr-un drum expres care ar avea si potentialul de a fi continuat spre Tg. Jiu intr-un viitor mai indepartat.

teo
Mesaje: 2
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 4:34 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde teo » Dum Noi 08, 2015 3:30 pm

traseul rosu este cel mai optim dpdv economic si in plus nu cred ca rm.valcea este un super pol industrial astfel incat sa justifice un traseu in apropiere care sa ridice foarte mult pretul acestei autostrazi

MrMorlo
Mesaje: 6
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 12:34 pm
Status: Neconectat

Re: Chestionar

Mesajde MrMorlo » Dum Noi 08, 2015 3:50 pm

Rosu cu legatura decenta cu Rm. Valcea. Decent inseamna, in opinia mea, largirea DN73C si tunel la Golesti. Tunel 1x1 deocamdata, dar care, ulterior, cand vor bani pentru drumul expres Tigveni-Rm. Valcea-Tg Jiu sa poata face parte din acest DX.


Înapoi la “Autostrada Sibiu - Pitesti”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator