Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Dezbatere Publica
Avatar utilizator
danutzu_1069
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 9:39 am
Localitate: Bucuresti
Status: Neconectat

Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde danutzu_1069 » Sâm Noi 07, 2015 10:20 am

traseu rosu

Avatar utilizator
danutzu_1069
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 9:39 am
Localitate: Bucuresti
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde danutzu_1069 » Sâm Noi 07, 2015 10:51 am

Primele date despre aceasta varianta de traseu:
- Lungime totala: 122,587 km
- Tuneluri: 7
- Lungime tuneluri: 6695 m
- Poduri <100m: 93
- Poduri >100m: 45
- Lungime totala structuri: 28374 m
- Nr noduri: 8
- valoare estimata: 1,606,091,000 EUR
Ultima oară modificat Lun Noi 30, 2015 8:26 pm de către danutzu_1069, modificat de 3 ori în total.

Danmarc
Mesaje: 3
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 10:47 am
Localitate: Constanta
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde Danmarc » Sâm Noi 07, 2015 10:58 am

Nu sunt specilist in domeniu dar, chiar daca sunt din Cta, merg frecvent in zona, asa ca, la o prima vedere, optez pt traseele care iau in calcul si apropierea de Curtea de Arges. Sunt foarte multi cei care urca spre Arges, Vidraru, Transfagarasan, etc.
Asa ca as elimina din start varianta care ocoleste Curtea de Arges.


Stima.
Ultima oară modificat Sâm Noi 07, 2015 11:06 am de către Danmarc, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
danutzu_1069
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 9:39 am
Localitate: Bucuresti
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde danutzu_1069 » Sâm Noi 07, 2015 11:04 am

@Danmarc
Thx, graba strica treaba :)

Danmarc
Mesaje: 3
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 10:47 am
Localitate: Constanta
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde Danmarc » Sâm Noi 07, 2015 11:05 am

Nu-i bai, importanta e actiunea demarata, care merita toata stima.
Felicitari inca o data.

costing
Mesaje: 2
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 10:41 am
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde costing » Sâm Noi 07, 2015 12:27 pm

Va salut!

Inainte de toate va felicit pentru initiativa! Good job :) !

In al doilea rand vreau sa va prezint cateva informatii dat fiind faptul ca am copilarit in zona Curtea de Arges si cunosc foarte bine relieful de la Pitesti pana la limita nordica cu jud. Valcea (Poiana). Totodata contextul in care vorbesc este dat si de recenta demolare a unei portiuni din autostrada Sibiu-Orastie, una din cauzele majore fiind terenul instabil pe care a fost construita.

Voi luat pe rand partile de autostrada care prezinta diferente de traseu.

1. Pitesti - Curtea de Arges/Tigveni (daca se alege traseul roz)
- traseele rosu, albastru, verde, turcoaz urmaresc albia raului Arges ceea ce presupune: teren stabil, plan (diferente de nivel nesemnificative + nu exista alunecari de teren), cu mici exceptii fiind teren agricol rezultand un pret mai mic al expropierilor.
- traseul roz urmareste pana la Merisani albia raului Arges apoi strabate o zona de dealuri inainte de a iesi pe albia raului Topolog. Dealurile acelea sunt tocmai cele pe care este DN7 Pitesti-Rm Valcea (celebrul Dealul Negru) care dupa cum bine stiti sunt foarte instabile (alunecari de teren dese). In plus, observ ca traseul roz urmareste traseul caii ferate Valcele-Rm Valcea, celebrul proiect al lui Ceausescu care nu a fost dat niciodata in folosinta...oare de ce?!...pai tocmai din cauza frecventelor alunecari de teren! Asadar, din punctul meu de vedere traseul roz nu este o varianta; parca nu am vrea inca o demolare de autostrada, nu?

2. Curtea de Arges - Tigveni - aici ar putea sa fie niste probleme cu dealurile 'miscatoare', dar tunelul ar putea anula neajunsul asta. In plus, partea dificila este scurta.

3. Nodul rutier Tigveni - aici am iesit in alta albie de rau, cea a raului Topolog. Daca se urmareste albia Topologului pana la Salatrucu (traseele rosu si albastru) atunci vom avea din nou de avantajul terenului stabil, aproape plan; in plus, ca si in cazul albiei raului Arges expropierile vor avea ca subiect, in cele mai multe cazuri, terenuri agricole sau izlazuri comunale.

4. Nu as alege traseele verde sau turcoaz tocmai pentru ca trec prin zone extinse de dealuri instabile pana la confluenta cu albia raului Olt. In plus ele continua pe cea mai dificila parte a defileului Oltului.

5. Revenind la traseele rosu si albastru...din momentul in care parasesc albia raului Topolog (la Salatrucu) vor stabate dealuri submontane pana la confluenta cu albia raului Olt (la Copaceni). De la Salatrucu pana la Poiana se urca; probabil ca tocmai de aceea este prevazut un tunel acolo. Dar de la Poiana pana la albia Oltului se coboara. In plus, terenul este mult mai stabil fiind zona submontana.

Cam acestea sunt informatiile pe care le detin referitoare la zonele pe care le cunosc. Sper sa va ajute!
Chiar, stiati ca traseul Curtea de Arges - Caineni (Valcea) este cel mai vechi drum care lega Transilvania de Tara Romaneasca taind Carpatii? Oare de ce ;) ?

In incheiere va felicit inca o data pentru initiativa si sper ca informatiile culese de pe acest forum sa va ajute pentru demararea cat mai rapida a proiectului.

Cu stima

AdrianB1
Mesaje: 3
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 4:10 pm
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde AdrianB1 » Sâm Noi 07, 2015 4:24 pm

Traseul rosu pare optim din punct de vedere al terenului, costurilor si a lungimii. Inteleg ca existau sperante ale unor oameni ca autostrada sa treaca prin Ramnicu Valcea sau Calimanesti, dar autostrazile sunt drumuri de tranzit si nu drumuri de acces in curte.

Am o propunere insa pentru partea nordica. In loc ca la Pripoare sa se mearga spre Valea Oltului si apoi in lungul vaii spre Boita, se poate merge spre Titesti-Boisoara-Greblesti-Caineni. Diferenta ar fi ca Valea Oltului e foarte ingusta, instabila si greu de construit, in schimb pe la Titesti exista vai printre dealuri care ajung in final langa Caineni pe un relief care daca e stabil geologic (de verificat) ar fi mai usor.

Teren: de pa Pripoare se poate iesi cu un tunel scurt la est de Cucoiu, printre Titesti si Bumbuiesti si de acolo la Greblesti exista o vale de rau (Boisoara) si un DN deja: DN7 D. Desi e destul de ingusta, autostrada are doar 25 de metri ca platforma si ar fi realizabila. Toata zona intre Pripoare si Boisoara e la altitudine de ~ 600 de metri fara mari diferente de nivel.

Aceasta varianta ar lasa pe Valea Oltului doar bucata Caineni-Boita care e oricum dificila si costisitoare fara a mai adauga Caineni-Cornet.
Imagine
Ultima oară modificat Sâm Noi 07, 2015 4:37 pm de către AdrianB1, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
danutzu_1069
Mesaje: 103
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 9:39 am
Localitate: Bucuresti
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde danutzu_1069 » Sâm Noi 07, 2015 4:29 pm

La un moment dat m-am gandit si eu la iesirea asta in Valea Oltului!. Au ei un motuv pentru care nu au "tras" autostrada pe acolo.

AdrianB1
Mesaje: 3
Membru din: Sâm Noi 07, 2015 4:10 pm
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde AdrianB1 » Sâm Noi 07, 2015 4:38 pm

Varianta asta mi-a trecut prin minte dupa ce am zburat pe deasupra zonei, altfel nu prea avea cum sa imi vina. Cine stie, poate cei care au facut SF nu au avut ocazia si de-aia nu le-a venit ideea, dupa harta nu sare in ochi.

maelomaelo11
Mesaje: 3
Membru din: Dum Noi 08, 2015 11:07 am
Status: Neconectat

Re: Varianta traseu 1 (ROSU) SF 2015

Mesajde maelomaelo11 » Dum Noi 08, 2015 1:23 pm

Traseul 1 (roșu) prin Racovița și Văleni este din start cel mai bun pentru ca ocolește o zonă accidentată și abruptă, plină de stâncă dinainte de Călimănești, care pe deasupra mai e mărginită și de Valea Oltului, unde sunt necesare multe tunele și viaducte scumpe. Variantele prin Călimănești sau Rm Valcea sunt excluse din motivele enumerate mai sus. Un drum de legătură cu Rm Valcea e suficient, plus ca traficul in zona Rm Valcea Călimănești se va elibera după mutarea traseului pe autostrada.


Înapoi la “Autostrada Sibiu - Pitesti”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator